Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

ημερολογια μοτοσυκλετας

Πριν αλλαξει τον κοσμο, ο κοσμος τον αλλαξε..





τιτλος: Diarios de motocicleta
σκηνοθετης: Walter Salles

2 νεοι, ο Ερνεστο, τελειοφοιτος της ιατρικης, και ο Αλμπερτο, βιοχημικος, ξεκινουν ενα ταξιδι πανω σε μια μισοδιαλυμενη μοτοσυκλετα, την Poderosa, με σκοπο να διανυσουν ολη τη λατινικη Αμερικη! ο Ερνεστο δεν ειναι αλλος απο τον γνωστο σε ολους Τσε Γκεβαρα, αλλά ειναι ενας Ερνεστο πολυ νεος, διαφορετικος απο οπως τον εχουμε ολοι στο μυαλο μας. το ταξιδι αυτο ειναι που θα του δωσει τα ερεθισματα που θα τον αλλαξουν σε αυτον που ολοι ξερουμε. το ταξιδι ειναι μεγαλο, γεματο δυσκολιες, αλλά και πολλες αστειες στιγμες, χωρις καθολου λεφτα, και με υπεροχα τοπια. καθως προχωραει γινεται πιο σκοτεινο, καθως οι ταξιδευτες μας βλεπουν σιγα σιγα την εξαθλιωση που υπαρχει στον κοσμο. οι εικονες αυτες θα τους αλλαξουν, αλλά αυτη ειναι μια αλλη ιστορια!

το ταξιδι που περιγραφει η ταινια, ειναι αληθινο, ο ερνεστο οντως το εκανε και το σεναριο βασιζεται στο ημερολογιο που κρατησε. η ταινια με συγκινησε, και την προτεινω ανεπιφυλακτα! στα συν η υπεροχη ερμηνεια του ηθοποιου που υποδυεται τον Αλμπερτο, και το τελος: μερικα δευτερολεπτα του αληθινου Αλμπερτο οπως ειναι σημερα. με ανατριχιασαν! ξερεις, να ειναι εκει, να σου λεει, ολο αυτο που ειδες ειναι αληθινο, και ειναι η αρχη απο κατι πολυ σπουδαιο..!

η ταινια ειναι πανω απ ολα, και περα απο τον τσε, μια ομορφη ιστορια δυο παιδιων, που ξεκινουν να γνωρισουν τον κοσμο. και ετυχε να τη δω ενω ονειρευομουν και γω ενα τετοιο ταξιδι, ενα ταξιδι μοναχικο, για να γνωρισω οχι μονο τον κοσμο, αλλά και εμενα. ισως οχι πανω σε δικυκλο (τα φοβαμαι καπως η αληθεια ειναι) , ισως οχι ενα ταξιδι 6000 χιλιομετρων, αλλά ενα ταξιδι με προορισμο να δω και να ανακαλυπσω, ποια ειμαι, τι θελω στ αληθεια, πώς ειναι ο κοσμος που ζω, ποια ειναι η θεση μου απεναντι του, ενα ταξιδι που θα με κανει να φτασω στα ορια μου, σε περιοχες μου που δεν εχει τυχει να εξερευνησω ακομη! η ταινια επομενως με ενεπνευσε πολυ μπορω να πω, ηταν σα να πηρα ηδη μια προγευση απο το δικο μου ταξιδι.. ενα ταξιδι μεσα στη φυση, τα τοπια και οι καιρικες συνθηκες παροντα, οι γνωριμιες με καινουριο κοσμο και τις ιδεες τους, η παλη με τον εαυτο μου και τις σκεπσεις μου, τα πιστευω και τα θελω μου. ελπιζω να μπορεσω καποια στιγμη, να κανω οντως αυτο το ταξιδι..

καλημερες!

Υ/Γ: και οσο για την ορθογραφια του ελληνικου τιτλου, κυκλοφορει με "ι" η μοτοσυκλετα, αλλά εγω επιμενω στο "υ". ουτως ή άλλως η αγγλικη λεξη προερχεται απο την ελληνικη "κυκλος", δε νομιζω οτι γινεται να χαθει το "υ" στην ξαναμεταφραση!






Δεν υπάρχουν σχόλια: